Onderzoek + resultaten = onze passie = het juiste team
Directeur Harm Wevers richtte op 1 april 2013 Enketo Fieldwork Services op. In ruim 10 jaar zijn we uitgegroeid tot een vakkundig marktonderzoeksbureau op het gebied van veldwerk voor bureaus en (commerciële) bedrijven/instellingen. Enketo Fieldwork Services is onderdeel van de WE Research Group en kenmerkt zich door zijn flexibiliteit en vooral persoonlijke aanpak. Met passie en enthousiasme levert het team duurzame inzichten en data voor een breed scala aan opdrachtgevers.
Enketo Fieldwork Services werkt daarvoor alleen maar met haar eigen fieldworkers, verspreid over heel Nederland. Wij combineren brede sectorkennis met onze expertise van Face-to-Face enquêteren, Telefonische Enquêteren, Mystery Guests en Observeren & Registeren. Wij staan jou dan ook graag bij in (onderzoeken van) het verbeteren van de pres(en)tatie, verkrijgbaarheid en verkoop van producten/diensten. Uiteenlopende casussen voor organisaties die hun merk, bedrijf, idee of product op de juiste manier onderzoeken zijn bij ons niet onbekend. Met jaren ervaring in het veldonderzoek ondersteunen wij graag professionals die hun product of idee onderzocht zien worden.
Bij ons marktonderzoeksbureau staat veldwerk centraal in alles wat we doen. Wij hebben een diepe passie voor het uitvoeren van kwalitatief hoogstaand en nauwkeurig veldwerk, omdat we geloven dat het de basis legt voor betrouwbare en waardevolle inzichten. Of het nu gaat om face-to-face interviews, telefonische gesprekken of enquêtes, wij investeren in de juiste middelen en methoden om de echte verhalen en ervaringen van de doelgroep te verzamelen.
Door onze jarenlange ervaring en toewijding aan vakmanschap zorgen we ervoor dat elk veldwerkproject met zorg en precisie wordt uitgevoerd. Wij vinden het belangrijk om de juiste context te begrijpen en een diepgaand inzicht te krijgen in de behoeften en gedragingen van consumenten. Deze passie voor veldwerk stelt ons in staat om niet alleen data te verzamelen, maar ook echte, bruikbare inzichten te leveren die bedrijven helpen hun strategieën te optimaliseren.
“Bij Enketo Fieldwork Services streven we altijd naar het perfecte resultaat, zonder compromissen – omdat jouw succes onze prioriteit is.”
Maatschappelijk betrokken
Enketo Fieldwork Services is midden in de maatschappij te vinden: in de winkelstraat, bij winkels, huis-aan-huis bezoeken of op grote publiekevenementen. We zijn dan ook zeer maatschappelijk betrokken. Met onze kennis en expertise willen we onze klanten ondersteunen en stimuleren. Maar ook andere maatschappelijke doelen helpen bij het bereiken van de juiste impact. Enketo Fieldwork Services sponsort daarom sinds jaar en dag een groot aantal projecten. Enketo Fieldwork Services sponsort deze projecten o.a. met het inzetten van onze eigen fieldworkers. Doelstelling die we hieraan stellen is om een waardevolle bijdrage aan de samenleving te leveren. Immers, Enketo Fieldwork Services staat als onderneming midden in deze samenleving.

Certificering en lidmaatschappen
Enketo Fieldwork Services werkt sinds maart 2015 conform ISO 20252. Deze normering toont aan dat het wij voldoen aan alle eisen met betrekking tot de opzet en uitvoering van marktonderzoekprojecten. Deze manier van werken biedt onze klanten de garantie dat de verschillende elementen van het onderzoeksproces volgens de juiste standaard en op een verifieerbare en consistente manier worden uitgevoerd.
Ook hechten wij als specialist op het gebied van marktonderzoek, marketing(strategie) en de implementatie ervan veel waarde aan transparantie en samenwerking met derden. Enketo Fieldwork Services onderschrijft dan ook de volgende samenwerkingsverbanden om expertise over de sector en het vak marktonderzoek en strategieontwikkeling te kunnen delen/ behouden.
Wij onderschrijven de uitgangspunten van het Data & Insights Network en werken conform de Gedragscode voor Onderzoek & Statistiek. Met het Fair Data Keurmerk tonen wij aan dat we op een verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan. Tevens werken wij conform de Internationale Code voor Markt- en Sociaalwetenschappelijk onderzoek van de Europese Vereniging voor Marktonderzoek (ESOMAR). Ook zijn wij aangesloten bij NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales.




Onderdeel van WE Research Group
Sinds 1 juli 2025 werken Enketo Fieldwork Services en WPG Research samen onder de naam WE Research Group. Enketo Fieldwork Services is gespecialiseerd in veldwerk voor marktonderzoek, zoals face-to-face enquêtes, telefonische interviews, mystery guest onderzoek en observaties & registraties. WPG Research is een bureau dat zich richt op marktonderzoek en strategisch advies, vooral voor organisaties die zich inzetten voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. We helpen onze klanten met onafhankelijk onderzoek, diepgaande data-analyse en slimme marketingstrategieën, zodat ze weloverwogen keuzes kunnen maken. Door onze samenwerking kunnen we nu als één sterk bedrijf betrouwbare en op maat gemaakte onderzoeksoplossingen bieden. We vertalen complexe vragen naar duidelijke inzichten en ondersteunen organisaties bij hun groei. Bij WE Research Group staan kwaliteit, innovatie en klantgerichtheid centraal. We werken samen met diverse organisaties aan succesvolle marktonderzoeksprojecten.
